Publicerat:

Secrets are not always as they seem - 4

 
''Oroa dig inte, du kommer aldrig få någon'', hon höjde ögonbrynet och kollade retsamt på medans hon kletade på mascara. Jag buttade till henne så hon fick mascara över halva ögat. Jag började skratta och sprang ut ifrån hennes rum och direkt på mitt och låste.


April's Perspektiv:

Jag och Fiona låg nästan på varandra i soffan. Klockan var strax efter 4, på natten. Vi hade haft en tjejkväll då vi var helt själva. Mean Girls rullade på tvn, jag såg sådär halvsuddigt. Vilket berodde på att jag var sjukt trött. Fiona låg och snarkade. Hon såg alltid rolig ut när hon sover, jag fnissade till och började stänga av dvd'n. 
''Fiona?'', buttade jag till henne. Hon gnuggade sig sakta i ögonen och kollade frågandes på mig.
''Vill du sova i rummet eller här?'' frågade jag henne. Hon pekade på soffan där hon låg. Vilket var konstigt, hon är sjukt rädd för att sova i soffor.. För mycket skräckfilmer? Haha.. Ja. 
 
''April, vakna snällaa...'' Fiona satt på mig och gnällde, vilket gjorde att jag vände mig om så att hon rullade ner på golvet.
''Vad?'' undrade jag surt. Hon ställde sig upp igen och pekade på sin mage.
''Kan vi äta nåt?''
Jag hoppade upp ur sängen och drog på mig mina haremsbyxor och en hoodie. Passade på att dra upp håret i en boll också. När jag kom ner hade Fiona redan ställt fram frukost, jag log lite åt henne och satte mig ner.
 
''Jag är så mätt!'', gnällde Fiona och höll sig för magen. Jag skrattade åt henne.
''Oj, vad konstigt! Du åt 4 pannkakor, 2 mackor och 2 glas oboy'', hon räckte ut tungan åt mig och jag började plocka av alla saker från bordet.
''Ska vi bada'', Fiona höll upp två bikinis i luften samt två handdukar. Jag log mot henne och sprang och bytte om. Fiona var klar först, såklart, hon är alltid, alltid snabb på såntdär. Min handduk virade jag runt kroppen och när jag kom ut till poolen så slängde jag den på marken och hoppade i. Det svalkande vattnet smekte mot min kropp och jag dök upp och drog händer genom den våta håret.
''Fan va sköönt'', ropade Fiona ut. Ja, det var det verkligen.
''Jag har saknat det här'', hon kollade på mig.
''Vadå?'' 
''Dethär, oss, vi två, bara vi två, bada och sola som förr i tiden'', jag log åt henne.
''Jag med''
 
Jag satt på stolen brevid poolen med Fiona och smuttade på mig saft. Mitt våta hår var inte så vått längre, det har torkat lite och hänger långt på ryggen. Solen värmde min hud och jag blundade. Det var verkligen härligt. Ännu härligare är det när jag inte har behövt jobba på två dagar. Men imon ska jag dit igen. Det är inte så farligt som alla ungdomar säger, det är ganska kul att jobba. Iallafall på ett cafe. Der var tur att jag fick jobbet med tanke på att ungdomar har det svårt att få jobb idag. Jag hade väldigt bra betyg men, ibland kan det vara svårt ändå.
''Film?'', Fiona flinade mot mig som nickade. Vi satte på filmen, tog fram snacks och myste under filtarna.
''Fiona, du ska veta att du är min bästa vän'', jag menade det verkligen. Hon är min bästa vän, den bästa jag har haft. Min förra skola hade jag en, men hon var inte på riktigt. Hon snackade mina hemligheter med andra ''vänner'' vilket fick mig att må dåligt. Sen hade jag en vän i lågstadiet också, men det var ju väldigt längesen.
''Och du är min''
 
''Fiona, jag måste åka och jobba nu, förlåt. Du får vara kvar här om du vill, kommer hem kl 4'' sa jag snabbt och drog med mig handväskan och gick ut. Jag satte mig i min Range Rover, som jag fått av mamma, och körde iväg till caféet. Jag låste upp dörren och började plocka fram saker tills det öppnar.
 
Justin's Perspektiv:
Jag gick in till det lilla caféet, precis som förra veckan. Fast nu utan Carlos. Tjejen stod precis som vanligt i kassan och precis som förra veckan, mitt hjärta slog ett extra slag. Jag tog ett djupt andetag och ställde mig framför henne.
''Hej, vad får det lov att vara?'' tjejen la huvudet på sne och log mot mig.
''Eh.. en kaffe och en munk'' svarade jag snabbt och kollade på henne när hon skrev upp på lappen och gjorde iordning sakerna. 
''Vad heter du?'' förstod inte att jag frågade det där. 
''April'', ropade hon till mig medans hon hällde upp kaffet. Jag nickade och stirrade ner i golvet.
''Och du är?''
''Justin'', jag svarade snabbt. Hon log lite mot mig och gav mig sakerna. Jag tog dom och gick till mitt bord.
Varför känner hon inte igen mig.. Jag är Justin Bieber? Kaffet var varmt så jag blåste lite på det och sneglade på April. April.. Fint namn. Och det var det faktist. 
 
''Möt oss vid muren kl 13, /du vet vilka.'' Jag slängde lappen på golvet och sprang ut, ut till gräsmattan och la mig där. Varför? Varför ska det här hända, just nu? Snälla.. Gör så att det inte är dom. Bilderna for upp i hjärnan på dom två killarna, jag ryser bara jag tänker på dom. Jag kollade på klockan, 12:37. Jag blev varm men ändå kall i hela kroppen. Jag satte händer i backen och ställde mig upp. 
Det iskalla vattnet skökjde ner i min kropp så att gåshuden kom fram. Jag ställde glasen på bänken och gick för att ta på min skorna och jackan.. Jag var tvungen. Jag vet vad som annars kommer hända då jag har varit med om det. 
 
Jag stog lutad mot den röda muren, där jag skulle stå. Jag var så nervös att jag höll på att spy. Men planen var att spela oberörd. Jag kollade bakom mig och såg två ansikten som jag har sett förut.. Vädligt bekanta. Jag tog ett djupt andetag och började röra mig ben mot dom..
 

Vad kommer hända? Vilka var det? ;) 
 
Är den bra? :)

Comments
Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback